wauw

8 november 2015 - Hervey Bay, Australië

6 Nov. vetrokken uit Noosa voor de volgende bestemming, Hervey bay. Onderweg naar Hervey zijn we eerst naar Tin can bay gegaan voor het voeren van de wilde dolfijnen, te laat, is alleen om 8 uur in de ochtend, wel een mooie omgeving en een leuke rit er naar toe. Vanaf Tin can bay gaan we door naar Maryborough, dit is een stadje wat nog in de oude staat bewaard is gebleven. Dit valt een beetje tegen. Dan maar even koffie drinken met wat erbij, de brownie die we besteld hebben wordt helemaal aangekleed met ijs, slagroom en een aardbei, de brownie is ook nog warm. Het is een complete maaltijd geworden. Hierna door naar Hervey Bay waar we halverwege de middag aankomen. We hebben een leuk huisje aan een meertje met schildpadden en allerlei watervogels. Bij aankomst gelijk de trip naar Fraser eiland geboekt voor de volgende dag. Nog even naar de supermarkt en de dag is al weer bijna voorbij. 7 Nov. vroeg op om te ontbijten en dan naar de bus voor de dagtrip naar Fraser eiland. Na een rit van 30 minuten en een boottochtje van 35 minuten arriveren we op Fraser eiland. We zullen de tour in een 4wheeldrive truck maken. Als eerste gaan we naar lake Mc. Kenzie, een zoetwatermeer 100 meter boven de zeespiegel, het water is kristalhelder en het zandstrand spierwit. Echt fantastisch om te zien. Even kort gezwommen en weer terug aan boord voor een rit door het regenwoud en richting de lunch. De chauffeur/gids verteld aan één stuk door over het onstaan de geschiedenis en de vroegere activiteiten op het eiland. Na de lunch gaan we richting het strand waar we naar het noorden rijden om het wrak van de "Maheno" te bekijken. Verderop stoppen we voor de pinnacles van gekleurd zand te bekijken. Hier staan ook twee kleine vliegtuigjes, tegen betaling kan je een rondvlucht krijgen van 15 minuten over het eiland. Uiteraard konden we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan. Het was indrukwekkend om de oceaan en het eiland vanuit de lucht te zien. Met het vliegtuigje zijn we afgezet bij Eli Creek, een glasheldere kreek waar we een break hadden. Het was er bloedheet en prachtig. Van hieruit naar Kingfischerbay voor een sanitaire stop en een ijsje. Onderweg naar dit alles hebben tweemaal de op het eiland levende dingo's gezien. Na de stop door naar Cental Station. Het centrale punt waar vroeger tijdens de houtkap alles gebeurde. Het is nu een informatie centrum. Hiervandaan hebben we nog en wandeling gemaakt in het regenwoud. Het is inmiddels kwart over vier, tijd om terug te gaan naar de ferry die om vijf uur vertrekt naar het vaste land. Fraser eiland, een geweldige belevenis die we voor geen goud hadden willen missen. 's Avonds hebben we na deze enerverende dag in het stadje nog even een pizza gescoord. De weersverwachting voor de volgende dag is niet zo denderend, onweersbuien en veel regen en jammer genoeg klopt dit ook. Het heeft gegoten. Toen het een beetje opgeklaard was na 4 uur zijn we toch nog boodschappen gaan doen en een wandeling gemaakt over de pier van Hervey bay. Maandag 9 Nov. vertrekken we naar Rockhampton een rit van bijna 400 kilometer.

1. Lidy:
    8 november 2015
    Zo een pittig dagje maar wel ontzettend leuk zo te lezen.geniet ervan.
  2. Sandy:
    11 november 2015
    Hoi hoi,
    Leuk om jullie verhalen te lezen, maar vooral de foto's. Wat is het toch mooi. En jullie genieten volop! Leuk.
    Ik herken veel van wat jullie schrijven, het is net alsof ik met jullie een beetje meereis.
    Leuk dat jullie ook naar Fraser Island zijn gegaan. Dat is echt een belevenis. En wat gaaf dat jullie zijn gaan vliegen.
    Nou geniet nog maar lekker van al het moois wat het land heeft te bieden.