12 nov. Eungella Nationaal Park.

13 november 2015 - Airlie Beach, Australië

12 nov. zijn we naar het NP Eungella gereden om het vogelbekdier te zien. Denk ook op vakantie, niet gezien, het is wel een fantastisch regenwoud om te zien. We hebben er uren rondgezwalkt en prachtige foto's gemaakt. Het was er ontzettend heet maar wel weer een hele mooie ervaring, even heerlijk langs een beekje zitten genieten van de natuur. Op de terugweg zagen we achter de berg die we over moesten een rode gloed en een soort van rook. Toen we halverwege de berg waren zagen we dat er een bosbrand gaande was, man wat een rook. Sensatie belust als nederlanders zijn hebben we gauw wat foto's gemaakt en toen als een haas er vandoor omdat we niet wisten welke kant de brand op ging. Later toen we de berg af waren zijn we ook nog gestopt om een stuk te filmen. Je moet het gezien hebben om in te kunnen schatten hoe hard zo'n brand zich door het bos vreet. Na een lange rit bij de supermarkt gestop om en lavacake te kopen en ook nog avondeten. 13 nov vertrekken we richting Arly Beach waar we na twee uur rijden aankomen. Omdat we pas om 13:00 uur kunnen inchecken gaan we het stadje in om een dagtour te boeken rond de eilanden die voor de kust liggen, waaronder Whitsunday's. Tevens kunnen we dan ook het Great Barriere Reef onder water bekijken. Tijdens de dagtrip doen we twee snorkelsessies en ook nog een wandeling met BBQ. Tijdens het boeken kregen we het ook nog over de verdere reis. Omdat we ook nog willen duiken in Cape Tribulation heeft ze de beschikbaarheid gecheckt voor Ocean Safari. Maar goed ook want er waren nog maar 5 plaatsen beschikbaar. Gelijk geboekt dus maar. Morgen 14 nov. volgt het verslag van de tour op het Great Barriere Reef. Erg lang naar uitgekeken.

1. Lidy:
    13 november 2015
    Ziet er weer fantastisch uit daar.En geen moment van verveling he.
    Heerlijk hoor dat jullie het naar het zin hebben.
    Groetjes Lidy.
  2. Marianne & Piet:
    13 november 2015
    Wat weer veel nieuws!!! Prachtig maar wel eng hoor je moet toch echt een Hollander zijn om nog foto's te maken terwijl het bos in brand staat. Maar wat ik mij afvraag hebben jullie een hoofdprijs gewonnen waar wij niets van afweten....omdat jullie zoooooveel zien, doen en meemaken (geintje hoor!!)Prachtig om zo toch een beetje met jullie mee te mogen reizen.
    Geniet liefs vanuit Langeraar
  3. Rico en Mimi:
    14 november 2015
    Wat is het toch een prachtige vakantie het 1 is nog mooier dan het ander.
    Genieten jullie nog maar heerlijk door wij genieten met jullie mee via de verhalen en foto,s groetjes