Peentjes zweten.

23 november 2015 - Singapore, Singapore

Vrijdag de 20ste vetrokken naar Cape Tribulation, we konden uitslapen want het was maar iets meer als 100 kilometer. Het eerste stuk ging soepeltjes tot aan Daintreeriver. Hierna werd het wat anders, eenmaal van de ferry af stonden we gelijk in het regenwoud met nog zo'n 30 kilometer te gaan. Hier hebben we ruim een uur over gedaan, een en al bochten, berg op, berg af en wegversmallingen. Onderweg ook nog gestopt om foto's te maken. Eenmaal bij de lodge hebben we eerst een krokodillentour geboekt voor de volgende dag en daarna naar het strand en de lookout van Cape Tribulation. Op het strand was het bloedheet en verboden te zwemmen ivm de mogelijke aanwezigheid van kwallen. We zaten dan ook weer snel bij het zwembad en aan de borrel. s'Avonds bij het restaurant heerlijk gegeten.
De volgende ochtend weer uitslapen en ontbijten bij het restaurant. We hadden de krokodillentour om 10:30 uur geboekt en konden dus rustig aan doen. Eenmaal bij het opstappunt aangekomen waren we een beetje te vroeg, nog even terug gereden naar een koffietentje aan de weg voor een bakkie. Voor de tweede X bij het opstappunt werden we vrij snel gehaald om naar de boot te lopen, dit was over een modderpaadje door de mangrovebossen, heel apart. Hierna een hele leuke tour gehad met heel veel uitleg over Cooper Creek, de krokodillen en de rest van de flora en de fauna van het gebied. Uiteindelijk hebben we toch ook nog twee krokodillen gespot, weliswaar kleintjes, maar toch. Hierna wat gegeten en de omgeving wat verkend. Uiteindelijk hebben we de Botanical Walk gelopen in het regenwoud en het getijde gebied van de mangrove. Weer op tijd aan de borrel en s' avonds weer in het restaurant gegeten.
Zondag de 22ste stond de snorkeltrip bij Ocean Safari op het programma. Na een nacht vol gigantische regen buien werden we om 8:15 gehaald bij de lodge. Inmiddels was het redelijk droog, na ons in een stingersuite (ivm de kwallen, sommige dodelijk) te hebben gehesen, moesten we naar het strand lopen om daar op de boot te stappen. Inmiddels regende het weer. Na een half uur in de speedboot verrot te zijn geregend konden we het water in, alles was op dat moment weer vergeten en vergeven wat het weer betreft. Was weer echt genieten, wederom een onvergetelijke ervaring. Om 13:00 uur waren we weer bij het huisje waar we Willy hebben opgepikt om te gaan lunchen. Het was nog steeds takke weer en zijn maar wat gaan rondtoeren in de omgeving. Erg veel is er in de omgeving niet te doen. Omdat we bij de Botanic Walk onze camera's niet bij ons hadden hebben we deze nog maar een keer gedaan om nu maar wel foto's te kunnen maken. De laatste avond van de vakantie weer heerlijk gegeten in het restaurant en vroeg naar bed om de volgende ochtend om 6 uur op te staan. De rit naar het vliegveld van Cairns verliep soepeltjes, om 12:45 uur zijn we opgestegen naar Singapore voor de overstap naar Amsterdam. Op dinsdag 23/11 om 7:00 uur zullen we uiteindelijk landen na een vlucht van 27 uur inclusief overstap. Ons avontuur zit er op. Wie weet wat de toekomst weer voor ons in petto heeft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Marianne & Piet:
    27 november 2015
    Hallo Fam. Hendrix
    Prachtig!!!!
    Heel hartelijk dank voor de mooi verhalen en prachtige foto's!
    Wat een mooie herinneringen kunnen jullie opslaan zeg.
    Jullie moeten toch onderhand wel de bodem van jullie portemonnee zien met zoveel uitstapjes.
    Wij wensen jullie een goede thuis komst en tot gauw.
    Kus Piet en Marianne