Tropische hitte

17 november 2015

Vandaag 17 nov. zitten er al weer twee dagen Palm Cove op. Vandaag zijn we het Great Barierre Reef op geweest om te duiken. Om 8:15 boarden op de Sonicsilver, echt een prachtige boot. De eerste duik is bij Pavona site 5. Eenmaal onder water gaat er een andere wereld open, Niet te beschrijven wat er hier onder water ligt, dat wordt weer foto's kijken. Dit geldt ook voor de tweede en derde duik. Jammer genoeg geen haaien gezien, de andere groep wel. Wij hebben dan wel weer zeeschildpadden gezien. Echt genieten. Tussen de duiken door genoten van de lunch. De dag is veel te snel voorbij, maarja er komt nog een dag bij Ocean Safari. Als ik de verhalen moet geloven wordt dat echt een sensatie, nog even afwachten dus. Bij het huisje aangekomen hebben we voor morgen de 18e een dagtour geboekt met een combinatie van een treinrit door het regenwoud met onderweg stops in het regenwoud en een lange stop in Kuranda, een dorp midden in het regenwoud. Na de stop en de lunch gaan we dan met een Skyrail terug naar het opstappunt. Onderweg kunnen we ook weer op verschillende plekken in het regenwoud stoppen om naar de watervallen en andere bezienswaardigheden te gaan. Weer een dag om naar uit te kijken. Verslag volgt, hopelijk weer met mooie foto's.